среда, 18. март 2020.

Математика - лекција 3.

Драга дјецо, по задаћама видим да сте савладали једначине са сабирањем, па можемо учити ново градиво.

Прво да поновимо: 
Како се зове рачунска операција супротна сабирању?
Који знак се користи код одузимања?
Како се зове број који се умањује?
Број којим умањујемо се зове....?
Резултат код одузимања је .....?


Рачунска операција супротна сабирању је ОДУЗИМАЊЕ.
Код одузимања се користи знак МИНУС или МАЊЕ.
Број који се умањује, тј. број од ког одузимамо други број зове се УМАЊЕНИК.
Број којим умањујемо се зове УМАЊИЛАЦ.
Резултат код одузимања је РАЗЛИКА.

Умањеник је најчешће највећи број, мада се може десити да буде једнак умањиоцу или разлици

Пр. 15 - 5 = 10
       15 15 = 0
       15 - 0 = 15

Одређивање непознатог умањеника


Обратите пажњу какав је број умањеник (већи или мањи).

12 - 5 = 7                         16 - 4 = 12

Ако умањеник замијенимо словом Х, покушајте  га израчунати.

Х - 5 = 7                             Х - 4 = 12
Х = ___                                Х = ___

Како си дошао до рјешења?

Данас ћемо поновити једначине са непознатим умањеником и научити како се одређује непознат умањеник при одузимању бројева у другој десетици.

Поновимо правило код одређивања непознатог умањеника:

Непознат умањеник израчунавамо тако што саберемо разлику и умањилац.

Примјер:
Х - 8 = 9
Х = 9 + 8
Х = 17
Провјера: 17 - 8 = 9

Провјеру увијек вршимо на основу поставке задатка, али умјесто слова Х пишемо број који смо израчунали.

Сад у својим свескама, примјењујући правило одређивања непознатог умањеника, одредите непознати умањеник и провјерите тачност рјешења.

  1. Х - 2 = 16
  2. Х - 4 = 9


Задаћа:
Ријешити задатке у уџбенику Математика, стр.97.



(Молим родитеље да провјере тачност рјешења или да сликају и пошаљу ми рјешења.)

Видео снимак данашње лекције:


Скинуто са youtube.

Нема коментара:

Постави коментар